Medan ni sover

Det här blir en blogg om musik, så alla som diggar musik bör spärra upp korpgluggarna lite extra mycket. Men inte för mycket.

Man kan säga att musik är redskap. Ett redskap att transkribera och förmedla ett budskap eller ett känslotillstånd. En sång kan låta på många olika sätt och vis. Ibland är de svängiga eller harmoniska, men de kan också vara arga och nästan lika sura som nitrat. En del människor brukar försöka definiera sig med det som de lyssnar på. Som att sakna den där förlorade kärleken, hata statsmakten och hålla med om allt som är fel. Andra nöjer sig med att interpretera och följa en god eller fyndig anekdot.

Det finns mycket man kan göra med musik, för musik är ett väldigt vilt begrepp. Med musik kan ett budskap på åtskilliga sätt kryddas, och smakas. Man kan väcka stämningar som har försummats, såväl som förena det hela med något annat koncept. Disponibel kommunikation är också en närvärande del vid skapandet av musik, vilken i samarbete stärker människans drift till integrering. Musiken som sådan är alltså på alla sätt något oerhört fint och belönande.

Personligen gillar jag livliga arrangemang, gärna i samband en sådär snitsig och utmanande livsledsagare som frontman. Med lyrik såsom "För känslosamma saker som detta måste hanteras på ett delikat maner annars kanske det rinner flera år" beskriver denne konstnär livet på samtliga sätt med förträfflig finess och gör verkligen allting rätt. Jämt.




Timbuktu is the grej för mej

Kommentarer
Postat av: Sanna

jag är inte den som är den, jag är den andra.

2008-08-25 @ 02:45:58
URL: http://sgavelin.blogg.se/
Postat av: jottolito

Jag begriper mig inte på hur det kan komma sig att så många gubbar och gummor tycker så fantastiskt bra om dragspelsmusik. De ler verkligen överförtjust och rynkar ihop sina ansikten på ett mycket gulligt vis. Men musiken, som mest talat för sig med ett "fadderillan-fadderallan-faddertjosan-fadderhejsan". Det låter så mycket likadant. Och nog får de tycka om det, desto bättre säger jag! Men om de bara kunde förklara den där tjusningen i att det låter likadant. Vad är det som väcker sånna känslor? Känner de likadant av en rallarsving som jag känner när jag hör "Teenagers"?



Ska genast söka svar hos en gammal människa. Om inte annat kanske jag också genomgår förvandlingen tids nog. Tack och bock.

2008-08-25 @ 03:51:01
URL: http://jottolito.blogg.se/
Postat av: Tantfarbror

"Dansbandmusik är till för att även hjärndöda ska ha något att lyssna på!"



-Pondus, 2008

2008-08-25 @ 11:52:26
URL: http://tantfarbror.blogg.se/
Postat av: Hagen

PR!

2008-08-27 @ 17:47:13
URL: http://hagenb.blogg.se/
Postat av: Anonym

pr?!

2008-08-27 @ 17:47:32
Postat av: emelie

låten is the grej

2008-08-28 @ 12:10:06
URL: http://eeeems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0